zaterdag 13 juni 2020

Een Roerdomp.

Vanochtend weer eens de polder in, de laatste week had ik andere zorgen. Het ging me vooral om de Gele Kwikstaart. Zaten ze nog op het drooggevallen plasdras, dat nu volstaat met bloeiende Waterzuring?  Hoge planten van meer dan een meter. Ik heb een half uur op een krukje gezeten, maar geen Gele Kwikstaarten meer, jammer.  Wat ik wel waarnam:  de zuringen werden druk bezocht  door Putters. Die kwamen af op de talrijke zaden. Verder was het Krakeendennest in de zuring uitgekomen. Lege doppen in het nest.
Plotseling het sonore pompgeluid van een Roerdomp! Het kwam uit de richting van het reservaat. Even later weer. Ik heb een poging gedaan om de vogel te zien, maar die is in het vele en dichte riet onzichtbaar. 
Een keer eerder had ik hier in een sloot van Gijs een Roerdomp. Ik druk een archieffoto van Cees Willemsen af. Hij is in de winter in de Botshol genomen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten